TEST IN OCENA NOVEGA ELEKTRIČNEGA KOLESA S-BIKES C80e PRO

Crossover SUV med električnimi kolesi

Moral bi biti skeptičen, pesimističen, zadržan in hladen, ko testiram nov izdelek. Moralo bi me vse motiti in nič. Ne bi me smelo pretirano navdušiti, da lahko objektivno ocenim nov produkt, Crossover SUV tip kolesa, ki smo ga razvijali kar leto in pol. V času, ko se je kolesarstvo srečevalo s številnimi velikimi izzivi.

Začnem pri izgledu. Kolo je narejeno tako, da poudari le eno linijo. Okvir ima tako le nekaj elegantnih varov, ki so hkrati lepo skriti pod mat biserno belo barvo. Umirjena, večno elegantna belo-rdeče-črna barvna kombinacija s klasičnimi linijami okvirja tvori zelo lično celoto. Širša cev, ki se nadaljuje od sedežne opore zagotavlja večjo nosilnost.

‘Step through’ okvir z nizkim vstopom.

‘STEP-THROUGH’ OKVIR Z NIZKIM VSTOPOM

‘Step-through’ zasnova okvirja z nizkim vstopom omogoča najenostavnejši vstop in sestop uporabnika skozi okvir kolesa, saj ni druge – višje cevi, ki jo kolesa običajno imajo. Baterija je pametno in lično vgrajena v okvir tako, da ne ovira upravljanja s kolesom, niti ne ustvarja dodatne teže nad zadnjim kolesom. Tako ohrani težišče v središču kolesa, kar je za naravni občutek vožnje zelo pomembno. To pa je tudi ključna prednost koles s sredinskim motorjem.

Nadalje opazim moderen ekran, konkretno amortizirano prednjo vilico ter robustne MAXXIS plašče na 27.5 colskih kolesih. Velikost ekrana in prikaz podatkov sta pogodu uporabnikom vseh starostnih skupin. Vilica poskrbi za udobje in blaženje tudi nekoliko večjih neravnin, plašči pa za odličen kontakt z raznolikimi podlagami. Lično oblikovan sredinski motor je kvalitetno in lepo vpet v okvir kolesa. Zares, kolesarstvo je v zadnjih letih naredilo neverjeten tehnološki in estetski preskok, ki se odraža tudi v tem modelu proizvajalca S-BIKES. Znamka je z modelom C80e PRO več kot očitno sledila svetovnim smernicam in jih uspešno implementirala.

Pregleden ekran z velikimi znaki za enostavno branje.

IZJEMNO UDOBJE, NATANČNA VODLJIVOST, VRHUNSKI OPRIJEM

No, pa zapeljimo kolo. Najprej dlani položim na v usnje oblečene ročke, ki so prijetno mehke na dotik in naredijo vodenje krmila prijetnejše. Sorazmerno kratko toporišče ter ukrivljeno krmilo dajejo dober občutek za dogajanje pod prednjim kolesom. Poleg tega pa omenjene prednosti nudijo tudi zelo udobno držo med vožnjo, ki jo nadgrajuje še sedež znamke Selle Royal. Ta ima namreč širšo površino in gel polnilo, ki se popolnoma ujame s sedno površino. Udobje je resnično moč začutiti že ob prvem obratu pedal in je zagotovo eno izmed ključnih fokusnih točk pri zasnovi tega kolesa.

Kolo je lepo vodljivo na vseh terenih in podlagah.

SREDINSKO UMEŠČEN MOTOR MED NAJMOČNEJŠIMI V SVOJEM RAZREDU

Na papirju je motor med močnejšimi v svojem razredu, torej med sredinsko umeščenimi motorji z 250W moči. V kombinaciji z 9 stopenjskim menjalnikom SHIMANO Acera z 9 prestavami in bogatim naborom prenosov, ki jih zagotavlja 9 redna Shimano kaseta zobnikov z razponom 11-34, kolo obljublja premagovanje še tako zahtevnih klancev. Dobesedno sem šel na lov za najstrmejšimi klanci v okolici ŠPAN Centra mobilnosti na Brezovici, da preverim moč kolesa. Teh pa ni malo. 😊

Ker sem višje rasti, sedež dvignem malce višje, da optimiziram izhodno moč nog. Presenetljivo, pretiran potisk na pedala sploh ni potreben, saj je motor neverjetno živahen tudi, ko se teren postavi pokonci. Pomislim še, kako bo motor opravil s hlajenjem, saj termometer na ta lep poletni dan kaže kar 35 stopinj Celzija.

Preden sem za svojih 190 cm dvignil sedež na optimalno višino.

Na prvem strmejšem klancu sem se brez zadržkov pognal na vse ali nič. Z največjo pomočjo (5. stopnja asistence) motorja in v srednji prestavi dokaj počasi in brez konkretne sile vrtim pedala. 90 Nm navora VRHUNSKO opravlja svojo nalogo!

VELIKO NAVORA Z MALO PRITISKA NA PEDALA ŽE PRI NIZKIH OBRATIH

Takšne karakteristike motorja (veliko navora pri nizkih obratih) poznam na kolesih z močnejšimi motorji v zadnjem pestu. Ti v splošnem na ravnini delujejo dobro samo z obračanjem pedal, tudi brez potiska z nogami na pedala. Pri C80e je podobno, le da motor odlično deluje tudi, ko se teren postavi navkreber tudi z več kot 10% naklona.

Užitek v lahkotni vožnji.

Navor ali bolje rečeno, surova moč motorja vsem uporabnikom omogoča pomoč motorja, ne glede na to kako močno potiskajo pedala. Podobno je pri vožnji z avtomobilom z avtomatskim menjalnikom in močnejšim pogonskim agregatom, kjer pritisk na plin vedno izzove dodatno moč motorja, ne glede na število vrtljajev. Zelo prijeten občutek.

C80E PRO JE ALL-ROUNDER KOLO – ENO KOLO ZA VSE TERENE

Ker ima kolo vzmeteno prednjo vilico za gorska kolesa in Maxxis Ikon plašče za crosscountry in MTB (kar moram pohvaliti), za drugi izziv poiščem klanec z makadamsko podlago, ali celo gozdno pot. Ob prvem stiku z makadamsko podlago ni bilo čutiti nobene neprijetnosti. Plašči in vilica lepo ”pobirajo” bolj razgiban teren, tudi hidravlične zavore nudijo vso kontrolo in potrebno moč za zaustavljanje, kljub večji teži električnega kolesa. Tako je na cesti in makadamu.

Po gozdnih stezicah gre kot gams.

Nato moč preizkusim na travniku, z zelo velikim naklonom in dobrim oprijemom. Brez problema. Gre kot gams.

Test kolesa na travniku z velikim naklonom.

KVALITETNE KOMPONENTE ZA ZANESLJIVO DELOVANJE

Približno 8 km kasneje se z 9 rednim menjalnikom Shimano Acera že dobro poznava, saj sem izkoristil že vso paleto zobnikov. V Kolesarskem centru Špan so se za takšen menjalnik odločili, ker naj bi bile 9 redne verige malenkost debelejše in zato obstojnejše v primerjavi z modernimi 11 in 12 rednimi. Z 9 prestavami pokrijem praktično vse izzive, ki se postavijo na pot. Od težjega vzpona, do srednje strmega spusta, kjer še poganjam pedala. Izključen motor med poganjanjem ne povzroča nikakršnega trenja, ki bi me upočasnjeval. Niti, ko ga vlečem za ušesa (potiskam peš). Na ravnini z lahkoto držim hitrost 21-23km/h brez pomoči motorja. V klanec pa se dodatna teža motorja in baterije dobro čuti. Vendar že s 1. ali 2. stopnjo asistence motorja pozabim na življenje brez e-kolesa.

MOTOR E-KOLESA C80e PRO

Motor na električnem kolesu C80e PRO je zadnja generacija proizvajalca Shengyi, ki gradi na lastnem razvoju E-motorjev za e-kolesa že od leta 2003. V več kot 15 letih so dosegli letno proizvodnjo 450.000 enot motorjev. V procesu proizvodnje vsak motor večkrat testirajo, da v največji možni meri izključijo možnost napak in potencialnih problemov pri kasnejši uporabi. Njihovi motorji se na globalnem nivoju vgrajujejo v kolesa, ki so namenjena vsesplošnim mestnim izposojam (kot je npr. ljubljanski Bicikel) in konstanti visoki obremenitvi in obrabi. Tako lahko sklepamo na večjo zanesljivost pri vsakdanji uporabi.  

Močan sredinski motor.

Model motorja CMT03, ki je vgrajen v kolo C80e PRO ni prva generacija sredinskega motorja, ampak ima za sabo 7 letno evolucijo in proizvodnjo. Gre za 3 generacijo motorja, katerega glavni značilnosti sta visok navor in dostopnost moči pri sorazmerno nizkih obratih in majhni moči uporabnika

Shengyi svoje sredinske motorje certificira z 90 Nm navora in 250 W izhodne moči. Ok. Navor zagotovo občutim in kolo res omogoča svobodno izbiro terena, povsem brez zadržkov.

SLOVENSKA BLAGOVNA ZNAMKA KOLES S-BIKES

S-BIKES je slovenska blagovna znamka Kolesarskega centra Špan, podjetja Špan d.o.o. Znamka od leta 2016 naprej razveseljuje uporabnike s kolesi izven okvirjev običajnega. S-BIKES kolesa dajejo zelo premišljene rešitve na področju mobilnosti, omogočajo širok spekter uporabe, v svojem jedru pa nosijo uporabnikove potrebe, želje in posebnosti. Uporabnika, ki ima hkrati rad eleganco, enostavnost, funkcionalnost in svobodo.

NOVA DOBA KOLESARSTVA S CROSSOVER SUV KOLESI

Razmišljam o pojmih Crossover in SUV, s katerimi sem se srečal na kratki predstavitvi pred prvo vožnjo s takšnim vozilom. Zaradi njihove vsesplošne uporabnosti, funkcionalnosti, preglednosti, izgleda, tako v urbanih okoliših in širše, izjemno hitro pridobivajo na popularnosti in tržnem deležu v segmentu tovrstnih vozil. Zato razumem vse več podobnosti z električnim kolesom C80e PRO. Enostaven vstop in sestop, udobje med vožnjo, močan motor, optimiziran S-BIKES IQ sistem za uravnavanje izkoristka energije, neomejena izbira poti, pri čemer je kolo še prijetno za oko. S tem pojem Crossover SUV vozil širi v kolesarstvo! Medtem, ko se industrija vse bolj specializira v nišne, sicer do potankosti inženirsko izpopolnjene produkte, večkrat pozablja na širino, ki jo velik del uporabnikov želi. Omejitve kolesa C80e PRO pa obstajajo samo v nas samih. Kolo je namreč v vseh pogledih na meni pustilo prijetno in pozitivno izkušnjo.

Bravo S-BIKES in čestitke podjetju ŠPAN d.o.o. za novi Crossover SUV segment kolesarstva.

4 misli o “TEST IN OCENA NOVEGA ELEKTRIČNEGA KOLESA S-BIKES C80e PRO

  • Avatar
    1. novembra, 2021 pri 14:09
    Permalink

    zakaj niste kritizirali malo baterijo za danasnje dni

    Odgovori
  • Avatar
    1. novembra, 2021 pri 14:12
    Permalink

    kolk stane nova baterija.

    z dvemabaterijama bi pa boilo to fajn kolo

    Odgovori
    • Avatar
      2. novembra, 2021 pri 08:21
      Permalink

      Stanislav, hvala za vaš odziv! Cena nove baterije je 499,90 EUR.

      Odgovori
    • Avatar
      2. novembra, 2021 pri 08:22
      Permalink

      Stanislav, imate konkretno vprašanje o bateriji? Z veseljem vam odgovorim.

      Odgovori

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja