Na elektriko se daleč in poceni pride
Kaj, če bi vam nekdo rekel, da boste porabili le 20 evrov za strošek “goriva”, s tem pa se vozili vse leto? In da vam bo naša država še primaknila denar za nakup? Ne bi se zlagal, saj električni skuterji italijanske znamke Askoll zagotavljajo ravno to – polno mestno in primestno mobilnost po zelo dostopni ceni.
Italija od nekdaj velja za deželo motornih dvokoles, zato ni naključje, da prav v tej državi nastaja najboljši električni skuter na svetu. Predrzna trditev? Sploh ne! Znamka Askoll je že skoraj 40 let znana po izjemno trdoživih in zmogljivih elektromotorjih, ki poganjajo zelo širok spekter domačih naprav – njihova tehnologija, zaščitena s skoraj 900 patenti, je prisotna v 99 odstotkih bele tehnike, ki se prodaja v Evropi. Leta 2011 so se odločili odgovoriti na sodoben izziv človeške mobilnosti, kako izdelati električni skuter, ki bo hkrati naravi prijazen, zelo uporaben, trdoživ in cenovno dostopen, tudi glede vzdrževanja.
Vse, kar je dotlej obstajalo na trgu električnih skuterjev, je bil velik kompromis glede zastarele tehnologije, dosega ali cene, zato so pri Askollu razvoj začeli dobesedno z ničle. Rezultat je generacija skuterjev, ki jih odlikuje majhen, a zelo zmogljiv in trpežen elektromotor, odličen doseg in zelo enostavno rokovanje. Za skuterja eS2, enosedežnega brata eS1 in nekoliko večjega eS3, je značilen moderni italijanski dizajn z retro pridihom, ki ga dopolnjujejo štiri živahne barve zunanjosti in LED osvetlitev. Lahka konstrukcija zagotavlja enostavno manevriranje med avtomobili v mestnih kolonah, z enim polnjenjem baterije pa je mogoče opraviti vse do 96 kilometrov poti brez enega izpuščenega grama naravi škodljivih plinov.
Ena od bistvenih značilnosti, kjer pogorijo celo običajni skuterji, pa je zelo dobra vleka v klanec. Pospeški so odlični, hitrost pa je pri modelih eS2 in eS2, ki ju je mogoče voziti z B kategorijo vozniškega izpita, zakonsko omejena na 45 km/h. Močnejši brat eS3 pa potegne vse do 70 km/h.
Odlična lastnost Askoll električnih skuterjev je, da jih je mogoče polniti prek navadne 230 V vtičnice. Baterija je polno napolnjena v treh urah. Živite v bloku in vtičnice nimate pri roki? Nobena težava – baterijo enostavno odklopite in jo odnesete napolniti s seboj v stanovanje. Zelo priročna rešitev je tudi 12 V vtičnica, prek katere je mogoče kar med vožnjo polniti pametni telefon. Pri Askollu so imeli v mislih različne tipe uporabnikov, tudi poslovne, zato je model eS pro posebej prilagojen za razne dostavne službe – od poštnih do dostavljalcev hrane.
Pospeški so odlični, hitrost pa je pri modelih eS2 in eS2, ki ju je mogoče voziti z B kategorijo vozniškega izpita, zakonsko omejena na 45 km/h.
Ta moderni skuter gotovo stane veliko več kot klasični skuter na bencin? Kje pa. Askollu je zaradi skrbnega načrtovanja, lastnega razvoja bistvenih pogonskih komponent in nadzora nad stroški uspelo zagotoviti zelo dostopno ceno in izredno nizke stroške vzdrževanja. Ob povprečno prevoženih 20 kilometrih na dan bi pri polnjenju med nočno tarifo za energijo za vse leto porabili vsega 20 evrov, medtem ko je strošek rednega letnega servisa le 30 evrov – vse to pomeni okoli osemkrat nižje stroške vzdrževanja (bencin in servis), kot bi jih imeli z običajnim 50-kubičnim skuterjem. In še – nakupna cena za dvosedi model eS2 je 2.390 evrov, a naša država pri tej kategoriji motornih dvokoles subvencionira nakup v višini 500 evrov. S tem je eS2 tudi po nakupni ceni povsem na ravni tradicionalnih skuterjev.
Nič čudnega, da je Askoll v Italiji v komaj nekaj letih postal številka ena po prodaji električnih skuterjev in je že na 3. mestu po prodaji med vsemi tipi skuterjev.
Besedilo: Andrej Leban, foto: Jan Gregorin