Gymkhana: Huliganski avtomobilski balet

Razgrajaška avtomobilska internetna senzacija se je začela pred več kot desetletjem. Poslovnež in profesionalni dirkač Ken Block je takrat uprizoril neverjetno drzno vožnjo po nevsakdanjem poligonu in jo poimenoval Gymkhana. Do danes je nastalo že deset nadaljevanj, ki so skupaj na spletu presegli že pol milijarde ogledov.

Gymkhana je sicer ime, ki ga za avtomobilske in konjeniške športne dogodke uporabljajo že zelo dolgo, a ga je v domove ljubiteljev avtomobilizma zares ponesel šele ameriški dirkač Ken Block. Da se je avtomobilskega športa na takšen uživaški način sploh lahko lotil, je zaslužna njegova poslovna žilica, saj je eden od ustanoviteljev podjetja DC Shoes. Svoj delež v podjetju je prodal in se lotil velike bencinske strasti.

Seveda brez izjemnega vozniškega talenta nikakor ne bi šlo. Redno ga je dokazoval tudi na dirkah svetovnega formata, med drugim celo v prvenstvu WRC, kjer je eden od le štirih Američanov z osvojenimi točkami. V tem prvenstvu je začel v sezoni 2007/2008, ko je z enakim avtomobilom (subaru impreza) posnel prvi video z naslovom Gymkhana. Na letališču je reli specialko s kar 530 »konji« pognal po vzletni stezi in pri vratolomni hitrosti izvedel izjemen drift. Sledila je množica prizorov natančnega in včasih na videz nevarnega vodenja avtomobila skozi stavbe in mimo rekvizitov. Vrhunec je kroženje z obveznim smodenjem pnevmatik okoli statista/režiserja na segwayju. Video je takoj postal svetovna uspešnica in do danes samo na Youtubu presegel 16 milijonov ogledov.

Po svetu sicer obstaja kar nekaj avtomobilskih in celo konjeniških športov s tem imenom, a je Ken Block nekoč izjavil, da je on to ime uporabil iz čisto drugega razloga. Znamenite avtomobilske vragolije, ki jih izvaja za volani predelanih dirkaških specialk, naj bi poimenoval po izpeljanki imena ameriškega kaskaderja Jima Connerja. Gymkhana naj bi bila le popačena japonska izgovarjava imena mojstra vožnje, ki je v osemdesetih letih nastopal v televizijskih oglasih za poltovornjake znamke Nissan.

OD KOD IME GYMKHANA?

Povprečno enkrat na leto so sledili novi, vse drznejši in bolj kakovostno narejeni filmi, kjer je Subaru kmalu zamenjal Ford, saj je Ken z njim tudi profesionalno dirkal. Iz tega partnerstva je nastalo kar nekaj izjemnih primerkov, med katerimi še posebej izstopa do zadnjega vijaka predelan starodobni ford mustang z imenom Hoonicorn in 845 »konji« pod motornim pokrovom. S premiero desetega nadaljevanja Gymkhane pa se je pokazal novi zvezdnik. Narejen je na osnovi Fordovega poltovornjaka F-150 iz leta 1977, poganja pa ga sodoben 3,5-litrski motor ecoboost z več kot 900 »konji«. Nastal je v sodelovanju z globalno uveljavljenim gumarskim podjetjem Toyo Tires, ki je že od leta 2016 uradni partner Kena Blocka. Sam je večkrat poudaril, kako pomembno je, da se lahko zanese na visokozmogljive pnevmatike, ki so na voljo za vse tipe njegove bogate zbirke vozil.

Z vsakim novim nadaljevanjem serije je izbira vozil in lokacij postajala vse bolj ekstremna. Včasih gredo stvari po scenariju, drugič pa načrti padejo v vodo in se nadomestni izkažejo za še bolj zanimive. Eden od takšnih primerov je bil zaključni kader Gymkhane 5, ko bi moral Ked driftati pred znamenitim mostom Golden Gate v San Franciscu, a je v kader ravno takrat pripeljala nič kaj privlačna tovorna barža. Namesto da bi nad prizorom obupali, so se člani snemalne ekipe hitro dogovorili z lastnikom plovila in ga najeli za preostanek dneva. Končni rezultat je bilo drzno driftersko žganje pnevmatik na krovu plovila, kar še danes velja za enega najboljših prizorov iz serije.

Trenutni vrh je zagotovo doseglo aktualno, deseto nadaljevanje, kjer se pojavi pet avtomobilov, vsak pa huliganske vragolije uganja na svojem koncu sveta. Ameriškim mestom Los Angeles, Detroit, Shamrock sta se pridružila švedski Luleå in Guanajuato v Mehiki. Kaj nas šele čaka v enajstem delu?!

PNEVMATIKE, NA KATERE SE LAHKO ZANESE

Od osmega nadaljevanja serije Gymkhana se Ken Block vozi na vrhunskih pnevmatikah Toyo Tires. Pravi, da je iz partnerstva dobil priložnost, da vsa svoja vozila vozi na visokozmogljivih pnevmatikah, ki konsistentno delujejo v vseh temperaturnih območjih, kar je za njegove potrebe zelo pomembno. »Pnevmatike, ki jih uporabljamo za svoje drsenje po cestah, se odlično držijo od začetka obrabe do trenutka, ko so skorajda uničene,« je Ken navdušeno pohvalil edini stik med vozilom in podlago.

Gašper Stamač, foto: Hoonigan, Ford, Toyo tires

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen.